Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: Rychle a zběsile 7

Filmová recenze: Rychle a zběsile 7

30.3.2015 - redakce Babinet.cz

30. listopad roku 2013, se navždy zapsal černým písmem do srdcí fanoušků legendární série Rychle a zběsile. Paul Walker, její ikonický herec, tehdy zemřel při vážné autonehodě. Navíc během natáčení v pořadí již sedmého dílu, který v našich kinech startuje druhého dubna. Díky této nešťastné události byla "sedmička" velmi očekávaná. Jak si tvůrci poradí se smrtí populárního herce? Uvidíme Paula Walkera? A bude pokračování úspěšné série ještě vůbec za něco stát?

Sedmý díl navazuje na konec šestého dílu. Proti partičce kolem Dominica Toretta (Vin Diesel) stojí opět hlavní padouch s příjmením Shaw. Tentokrát Deckard Shaw. On totiž nemůže hlavním hrdinům odpustit smrt jeho mladšího bratra Owena, kterého zabili v předchozím díle a tak se za jeho zmařený život nyní mstí všemu a všem. Toretto neváhá a svolává starou známou partu, aby se vraždícímu maniakovi postavila. A to si pište, že nadupanými auty se šetřit nebude ani v "sedmičce"!

Na režijní stoličku usedl James Wan, který se proslavil především díky svému filmu Saw: hra o přežití z roku 2004. Ačkoliv převážně hororový tvůrce, dokázal si s látkou poradit mistrovsky. Z některých scén se doslova zamotá hlava. Především seskok s auty z letadla a následná honička v horách, bude jistojistě patřit k tomu nejlepšímu, co v letošním roce v akčních filmech uvidíme.

Nemá cenu film blíže rozebírat. Pokud jste fanoušky této akční série, budete opět nadšeni. Pokud nejste, film si i tak užijete. Zbývá zodpovědět hlavní otázku - podařilo se tvůrcům do filmu zapracovat i zesnulého Paula Walkera? Odpověď zní ano! I přesto, že si pozorný divák všimne, které scény byly natočeny před a po smrti herce, je Walkerova postava Briana O'connera plnohodnotná. Skvělou prací je pak závěrečný hold právě Walkerovi. Pokud jste jeho fanoušky, připravte si kapesníky.

Rychle a zběsile 7 je pecka. Má vše, co měly předchozí díly. Krásné dívky, charismatické herce, fantastická auta, i skvělou akci. Přesto dokáže opět nadchnout a strhnout tak, což umí jen málo akčních filmů. A i když víte, že události, které na plátně herci prožívají by nerozchodil ani terminátor v nejlepších letech, budete se prostě a jednoduše královsky bavit.

USA 2015

Režie: James Wan

Hrají: Vin Diesel, Paul Walker, Michelle Rodriguez, Jason Statham, Dwayne Johnson, Kurt Russell, Djimon Hounsou