Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: S láskou, Rosie

Filmová recenze: S láskou, Rosie

18.1.2015 - redakce Babinet.cz

Lásku a sex všichni milujeme. Jasně, existují výjimky, ale ty se v tomto případě nepočítají. Láska a sex nám často nedávají spát a když už v měkkých peřinách zabereme, stejně máme pěkně divoké sny -  jaké by to třeba mohlo být. Anebo právě naopak, co nás děsí, čemu se vyhýbáme jako čert kříži. Hotový matroš pro psychiatry, terapeuty a sex kouče, jak se poslední dobou ukazuje.

Nový britský snímek S láskou, Rosie je směsicí všeho, co si jen umíte představit. Nebo neumíte. Jde o poměrně syrový příběh režiséra Christiana Dittera, v němž hraje Lily Collins /Sněhurka, Mortal Instruments/ v hlavní dámské roli Rosie a po jejím boku se mužně tyčí velmi přitažlivý Sam Claflin /Hunger Games/ v roli Alexe.

Ti dva se znají už odmalička. Nejenom, že se znají, ale hrají spolu první housle. Jsou prostě kamarádi na život a na smrt, jak se říká. Jak jeden, tak druhý, procházejí prvními láskami, vztahy, dochází i na rozchody. Když se emocionálně klátí Rosie, Alex ji podpírá. A vice versa. Jsou tady jeden pro druhého. Jejich symbióza jde tak daleko, až mají pocit, že nikdy spolu nemohou chodit. Ona je mu nejlepší kamarádkou a zřejmě i kamarádem/parťákem a on pro ni také.

S láskou, Rosie nás provádí nejen životy hlavních hrdinů, ale i jejich nejbližších. Jsou jako horská dráha. Fičí nahoru a pak se propadají dolů. Realista by zřejmě řekl, "normálka". Nechci zajíždět do přílišných detailů, jelikož bych tím ohrozila celý příběh. Zkráceně řečeno, jde hlavně o věčnou otázku, zda muž a žena mohou být "pouze" přátelé. Evidentně se mezi nimi stále třepetá sexuální podtext, atraktivita mezi dvěma rozdílnými pohlavími. Jak se zachovat a neohrozit naše přátelství? Nebo lidově řečeno - se na přátelství vybodnout a rovnou se vrhnout do vážného partnerského vztahu? Toto dilema vyvolává až Hamletovskou otázku - být či nebýt.

S láskou, Rosie je typem dostatečně reálného filmu. Sice občas sjede do "americké" naivity, náhoda objímá náhodu a všichni se nestačí divit, jak to že se nyní "najednou" potkali! Ale pak se stane něco velmi normálního a standardního, což smete naivitu předchozí scény.

Jak Rosie, tak Alex diváky rozesmějí, ale i rozpláčou. Jde o obyčejné lidi, kteří žijí své životy. Žijí je naplno a přes svoje partnery se dozvídají více sami o sobě.

Přeji vám příjemnou podívanou na život Rosie a Alexe. Od prvních krůčků až po seriózní kroky dospěláků.

Velká Británie / USA 2014