Šárka: Syn mění pohlaví. Manžela to zlomilo

11.3.2019 - redakce Babinet.cz

Žijeme v době, kdy je všechno považováno za normální. Děti mají dvě mámy, dva táty, je...

Zpět na článek

Vaše názory

orinka
11.3.2019 19:22

Marně hledám odstavec, kde bych se dočetla, jak na to, že se má proměnit v opačné pohlaví, vlastně přišel. Čtu, že neměl nouzi o pozornost děvčat, užíval si života jen což a najednou......proč tak náhle? Co způsobilo takový kotrmelec?

David Obradovič
11.3.2019 22:52

Transsxualita je vrozná ...nemuselo se nic stát . Nejde o nějakou změnu ale jen o to že přiznal svojí přirozenost .. Jinak je článek dost neobratně napsaný ...

Spekoun
12.3.2019 03:05

David Obradovič mate pravdu ze transexualita je vrozena MENTALNI PORUCHA. V mentalnich poruchach ji najdete pod GENDERDISPHORIA. To ze se klucina zhorsil a zacal misto srovnani se ze svoji nemoci dale svoji nemoc prohlubovat to uz bohuzel zmena je. Vite ono se to HUMANISTUM a NEOMARXISTUM skvele KECA otom AT JE KAZDEJ KDO CHCE CIM CHCE. Ale takhe nemoc KONCI SMRTI. ANO VICE JAK 30% transexualu se nakonec dostane do stavu kdy PRES VSECHNU ODBORNOU POMOC spachaji sebevrazdu. Protoze PRES VSECHNY VASE KAVARNICKY KECI A LZI jednu vec nezmenite a to je REALITA. Ono totis nikoho preoperovat nejde. OD BUNECNY GENETICKY PO MAKROSKOPICKY A MENTALNI STRANCE jsou ZENY A MUZI ROZDILNY. Tudis JAKAKOLIV KOSMETICKA OPERACE je jen ODALOVANI NEVYHUNUTELNEHO FAKTU. ZE Z MUZE ZENU NA NASI TECHNOLOGICKY UROVNI UDELAT NELZE. Ttransexualni zena je MUZ z KOSMETICKY OBRACENYM PENISEM DOVNITR. NIKDY SE NESTANE ZENOU A NIKDY NEBUDE MIT VAGINU NIKDY NEBUDE CITIT TO CO ZENA JAK FIZYCKY TAK MENTALNE. TO JE BIOLOGICKY FAKT A REALITA. S rodinou soucitim a preju jim hodne stesti aby se synova CHOROBA stabilizovala a hlavne aby neposlouchal NEOMARXISTICKOU KAVARNU ktere NEJDE O JEHO ZDRAVI ALE O IDEOLOGII A SOCIALI INZENYRSTVY ZA UCELEM ZNOVU ZISKANI MOCI A OBNOVENI SOCIALIZMU!!! TYTO LIDE MU NEPOMUZOU NAOPAK POUZIJI HO JAKO NASTROJ PROPAGANDY A JEHO NASLEDNOU SMRT TAKY!!!! A MEDIA JAKO BABINET A JEJICH NENAZRANY HIENY CO SI RIKAJ REDAKTORI SI NASIPOU PRACHY A JESTE BUDOU VYRVAVAT JAKY ONI SOU LEPSI LIDE. TO UZ TEN KLUK BUDE ALE DAVNO POD DRNEM.

jannajanna
12.3.2019 08:22

Špekoune, váš příspěvek je nesmyslně dlouhý, plný zla a závadných ideologií, slov která jste někde odposlouchal a okoukal, ale v zásadě jim nerozumíte, takže je používáte chybně. A také je v něm tolik pravopisných chyb, až to zaráží a nezbývá než se ptát, zda cokoli věřit člověku na této úrovni. Něco se sebou udělejte, minimálně se zamyslete!

Sophi11
12.3.2019 08:43

Před připojením internetu by některým lidem měli dělat IQ testy.

Pilgrim911
12.3.2019 08:54

Je smutné sledovat takovou proměnu a nebýt schopen synovi pomoci, nebo být oporou. Také zastávám názor, že se jedná o mentální poruchu, a že chlapec bude stále chlapcem i když bude mít tělo ženy. Myslím si, že se ženeme do velmi nebezpečných vod. Politická korektnost, a tvrzení, že je více pohlaví nežli muž a žena je postavené na hlavu a slabinou naší společnosti. Možná, bude dobře až naší civilizaci smete nějaká katastrofa, aby se dalo budovat od nuly. Teď, co se tady děje je zvrhlé. Soucítím s rodinou, a myslím si, že otec by se měl snažit promluvit se svým synem. Nemusí s ním souhlasit ale je to jeho dítě, které si určitě zaslouží mít oba rodiče.

Lukíno
12.3.2019 10:57

Problém má tvůj manžel, ne tvůj syn/dcera. Takže namísto řešení transexuality tvého potomka bych řešil zakomplexovanost tvého muže, kterou jsem ve tvém textu silně vnímal.

hapehape
12.3.2019 11:02

Žena dostala dar být ženou, muž mužem, to je příroda, takto se stane nikým, jak se říká ani ryba ani rak. Syn si zvolil cestu být nikým, šťastný nebude ani on sám, jeho nejbližší prožívají těžké období, vztahy zničeny, matka se snaží chápat, protože je správnou matkou, s dítětem je v dobrém i zlém, otec neunesl, možná se vztahy časem obrousí, možná i slepí, ale prasklinky zůstanou.

Lukíno
12.3.2019 11:11

Hapehape: Dítě se narodí s malým a slabým srdcem, se srostlými prsty k sobě, se špatným zrakem, sluchem... to je příroda. Ovšem jak vidíš, příroda je nedokonalá a ne všechno čím člověka obdaruje je dar. A protože je příroda nedokonalá, tak od toho je tu věda - doktoři, aby tu přírodní nedokonalost mohli spravit a ty malé děti nemusely celý život žít s nějakým handicapem. Snad chápeš, kam tím mířím a netřeba to rozepisovat. :-P

Ronnie
12.3.2019 12:00

Občas je mi smutno, když čtu názory některých lidí.. To, že zde označujete transsexualitu za mentální poruchu je stejně směšné tvrzení, jako to které tvrdí, že homosexualita je pouhá nemoc, která se dá vyléčit. Z takových tvrzení bych opravdu zvracela. Bylo to tu vždy, jen se o tom veřejně nemluvilo a společnost z takových témat udělala tabu. Proto to na někoho může působit jako nějaký "trend" dnešní doby, ale opak je pravdou. A to, že 30% trans lidí nakonec spáchají sebevraždu?! Nebudu se tady hádat a vyvracet něco, co nemám podložené a nevím, odkud ,,Spekoun" toto tvrzení vzal... Ale jen teoreticky, kdyby to byla pravda, tak se nebojím říct, že za těch 30% může okolí, které trans lidi nepřijalo, šikanovalo, posmívalo se jim, zavržení rodinou atd atd. A pak se může bohužel stát, že člověk vlnu nenávisti a nepochopení neustojí... To, že doposud nedával/a najevo svou ženskou stránku v žádném případě neznamená, že se jednoho dne probral/a a rozhodl/a se být ženou. Spíš bych dala na to, že se jen bál/a jak to rodina přijme. Očividně oprávněně.Trans člověk to totiž ví už ve velmi útlém věku. K tomu o obklopení ženami a promiskuitě... Ano, my ženy (a to včetně těch co jsou trans ať zatím jen uvnitř nebo už i navenek) máme blíže k ostatním ženám. Je tedy jasné, že pokud se uvnitř cítím být ženou, chci mít své holčičí kamarádky, se kterými budu probírat ženská témata, o kterých si s chlapem prostě nepokecám (alespoň s většinou). Pochopitelně to na matku mohlo působit dojmem, že je syn pro ženy atraktivní a proto ho/ji ženy tolik obletují, ale ve finále za zavřenými dveřmi holky mohly řešit laky na nehty a jaká je barva letošního jara. A k té části s promiskuitou... I žena v mužském těle má své potřeby. A homosexuální trans není vůbec nic neobvyklého. K manželovi bohužel nevím co dodat. Myslím že rodičovská láska by měla byt silnější, i když rodič nechápe. Zvládnu pochopit, že pro některé lidi je těžké přijmout fakt, že LGBT a Trans komunity jsou dnes veřejně probíraným tématem a co víc, dokonce velkou částí i podporované.. Chápu že člověk reaguje jinak, když je to jeho dítě. Ale co opravdu nepochopím je přijít o vlastní krev kvůli své paličatosti a nějakým zastaralým morálním zásadám, které tvrdí, že vše ostatní je špatné, nemorální a odporné. Málokdo tohle téma "narodil/a jsem se do špatného těla" dokáže úplně pochopit. Ale být celý život v těle, které "není moje" musí být strašné a psychicky opravdu náročné. Obdivuji každého trans člověka, ať už se ještě nepřiznal/a, přiznal/a nebo právě prochází tou náročnou přeměnou, jak fyzickou tak psychickou. A fakt doufám, že všichni jednou pochopí, že bychom se měli naučit tolerovat lidi ať už jsou jacíkoliv, protože jediné na čem záleží je být šťastný. A chce to sakra odvahu byt tím kým chcete být nebo kým se cítíte byt. Je to dlouhé, fakt sorry, ale unavuje mě číst nenávistné komentáře na lidi, co "nesplňují normál”. Má úcta.

Karolina.S
12.3.2019 12:43

To je tu ale odborníků koukám. Ani jeden z Vás nemá tušení o čem tu mluví a stejně tu píšete bludy včetně autorky. Někteří rodiče by neměli mít děti. Tito "rodiče" by měli pochopit, že se nejedná o problém jejich ale jejich dítěte. Od takovích individuí jako je ten "zelený mozek" a máma "já to neschvaluji" je nejlepší se oprostit. Život je příliš krátký než, aby se člověk obklopoval hlupáky a lidmi plnými nenávisti a předsudků. Pro Vás znalce co tu blábolíte něco o psychickém onemocnění, transsexualita nefiguruje v novém vydání ICD11 a tudíž již ani není klasifikována jako psychická nemoc.

Zvídavec
12.3.2019 15:15

Umíte si představit, že se zítra ráno probudíte v těle opačného pohlaví a nikoho nebude zajímat, kým jste doteď celý život opravdu byl/-a? Budou vám vnucovat jinou identitu, jiné jméno, ale hlavně úplně jiné životní role? Nikomu bych to nepřála. Toto vám může kapku přiblížit pocit jak je těm, kteří musí žít v opačném těle od narození. Transsexualita není nemoc, není ani mentální porucha! Jsem mámou syna, který se narodil jako krásná holčička. Do dospívání to byla pořád krásná a velmi chytrá slečna, ale nešťastná. Byl to ve skutečnosti muž, který se potýkal s ženskou rolí velmi dobře, ale nebyla to jeho role. Smekám před ním, jak statečně zvládal všechno, čemu musel čelit (a nebylo toho vůbec málo), a zdárně došel ke své pravé identitě. Transsexualita (stejně jako homosexualita) tady byla vždy a odedávna, ale neměla dříve oporu ve společnosti ani schůdné řešení situace. Proto dříve většina těchto lidí behěm dospívání páchala sebevraždy. Je mi to moc líto a jsem vděčná, že dnes to řešit lze a i opora už existuje. Jen kdyby ti, kteří jsou proti, protože o tom houby ví, zkusili držet pusu aby alespoň neubližovali těm, kteří si to ničím nezasloužili.

noral
12.3.2019 18:22

Panebože tu zase čtu bludy některých lidí,a nedovedu si představit jejich postoj ,kdyby se to stalo v jejich rodině.Přečtěte si něco na toto téma od lékařů,odborníků,než tu napíšete svá moudra.Od středověku uplynulo už hodně času a od té doby se lékařský výzkum na toto téma i na např.téma homosexuality,přece jen posunul o velký kus dál.Mám dojem že někteří naši spoluobčané ustrnuli ve středověku.

bojovníček
12.3.2019 19:16

Znám osobně jeden takový případ. Byla to několikaletá těžká cesta různých operací, psychicky nesmírně náročná. Když jsem poprvé viděla tu přeměnu, byla jsem trochu šokovaná, ale pochopila jsem, že ten "člověk" může žít sice bezdětně, ale profesně a společensky spokojeně.Smekám!

Ely
13.3.2019 00:00

Číst příspěvek Spekouna je bolest, především gramatická. K tématu.... Na manžela a jeho bolestínský pocit ublíženosti, kterak už nebude mít chlapáckého syna, se vykašlete. Je dost velkej, aby se s tím srovnal. Potřebuje vás váš syn. Už tak to bude mít dost těžké v téhle nesnášenlivé společnosti, tak ať se může opřít aspoň o maminku. P.S. Přísahala bych, že můj předchozí komentář byl smazán...

noral
13.3.2019 08:22

Pro bojovníček.Když napíšete "člověk "v uvozovkách,je to diskutabilní co tím myslíte...........jinak s vámi souhlasím.

noral
13.3.2019 08:29

Znám rodinu,tři už dávno dospělé děti,matka vdova.Poté co se dozvěděla že její nejmladší syn již několik let žije spokojeně s přítelem,syna vydědila.Místo toho aby byla spokojená že syn je štastný tak jak mu to vyhovuje,je pracovitý,nebere drogy,nepáchá trestnou činnost a je spořádaným člověkem,tak ho potrestá tím že jej vydědí.Ovšem je to silně věřící žena ,která se už jistě dávno přesvědčila že kdyby se modlila a byla v kostele padesátkrát denně,nepomůže to.

versatilka
13.3.2019 13:43

Myslim, ze spis, nez dcerou byste se mela zabyvat manzelem, ktery by spis mel vyhledat odbornou pomoc, jinak to bude dopadat na vas a to neni dobre. dcera se zda byt na dobre ceste a zvladne se o sebe postarat, ale myslim, ze je dulezite, abyste byla v pohode vy, predevsim vzhledem k tomu, jak se agresivne chova vas manzel. preji hodne zdaru a doporucuji poradnu napr. bily kruh bezpeci.

Bára Klímová
21.3.2019 20:40

Pro Spekoun: Každý hájí vždycky to svoje, takže bych se tady teď měla rozčílit nad tím, jak si můžete dovolit označovat nás za hyeny. Ale neudělám to, protože si živě dokážu představit vaši velmi inteligentní argumentaci. Co mě ale opravdu zajímá ... v čem, prosím vás, ten hyenismus vidíte? V tom, že se nám lidé svěřují? Že už mnohdy nevědí kudy a kam, a tak se uchýlí k ventilu v podobě uveřejněného příběhu (byť je to pro někoho ventil jakkoli zbytečný, či bizarní) v naději, že někdo s podobnou zkušeností poradí, vyslechne, podpoří? Nebo si jako myslíte, že sedíme s odposlechem přede dveřmi českých rodin a čekáme na senzaci? Nejlépe určitě nějakou tragickou, viďte? Nejde úplně o to, že se tady nesmyslně navážíte do redaktorů. To my přežijeme (navíc když je to příspěvek takto sakumprásk nenávistný. Mám z vás totiž přesně takový ten smutný dojem, že se navážíte do každého.). Ale skutečně mě vytočilo, jak se tady chováte k lidem, kteří mají problémy a potřebují se o ně podělit. Z vašeho příspěvku mi bylo úplně stydno.

Nikola Floresová
5.5.2019 09:28

Jsem velice šťastná žena...někdo by řekl "Trans žena"...mám už všechno za sebou a znám dobře nejméně 10 dalších takových dívek a žen, jako jsem já, takže vím o čem mluvím a ráda bych se k tomuto tématu vyjádřila (i když se spožděním) a pokusím se být stručná, abych to tady zbytečně moc nerozváděla. Komentář "Špekouna" není nic jiného, než komentář hloupého, věci neznalého člověka bez empatie. Dále ho raději nebudu hodnotit, nemusela bych být pak slušná. Tvrzení, že více jak 30% transsexuálních osob spáchá sebevraždu, je naprostý blábol a nemá s realitou nic společného. Špekoune, Špekoune...tys tomu dal. Komentář "Hapehape" je taktéž dost bída, autor nechápe o co tady jde a jak se my cítíme. Napsat, že syn si zvolil cestu být nikým a nebude šťastný, je opravdu mazec. Tím "nikým" jsme právě byli(y) a chceme být někým a být šťastní...proto podstupujeme celé to náročné martýrium a jdeme na náročnou operaci, na kterou se většina z nás těší jako malé děti. Na druhou stranu...musím říci že jsem potěšena, jelikož převažují hodně rozumné a chápavé komentáře. Například Ronnie napsala velice hezký a srozumitelný komentář. My všichni, u kterých byla diagnostikována transsexualita, jsme si nic nevybrali, ani to není rozmar...prostě příroda (někdo třeba řekne že Bůh) něco popletla a "nadělila" nám jiné tělo než to, které by odpovídalo tomu kým jsme byli ve své hlavě a srdci. Že je něco špatně, si většinou uvědomujeme mezi 5 a 10 rokem. Nevíme přesně co se s námi děje a trápíme se. Někdo méně, někdo více. Dnes už je poměrně dobrá informovanost, příznivé společenské klima a také chirurgie je na velice slušné úrovni, takže možnosti, jak vše alespoň částečně napravit, tady jsou a my jsme za ně velice rádi(y). Některé holky nejsou i po operaci úplně spokojené, protože přece jen to tělo není biologické a má případně jistá omezení...ale většina z nás je šťastných a žije spokojený život...konečně ten, kdy je duše i srdce v souladu s tělem a úřední identitou.

Neznámá CZ
10.11.2019 20:26

Člověk který cítí že se narodil do jiného těla, to nemá v životě lehké. Kde část nebo celá rodina ale i přátelé nepříjmou tuto skutečnost. Jejich cesta ke konci kdy dostávají již ženské rodné číslo, občanský průkaz s písmenem "F" a ženským jménem je někdy opravdu peklem. Ale jsou i tací jenž mají štěstí v tomto směru. Podporu nejen rodiny ale i přátel. I lékaři jenž tohoto člověka provází celou touto cestou uznávají závažnost této části lidského života. Jeden takový lékař pronesl "Před transsexuály hluboce smekám" : https://www.lidovky.cz/relax/zdravi/pred-transsexualy-hluboce-smekam-cesta-za-pravym-ja-se-podoba-peklu-rika-plasticky-chirurg.A171113_110913_ln-zdravi_ape Mnoho lidí si myslí že pojem "Transsexuál" je nemoc a nebo že se obnažuje. Není tomu tak. Tento pojem znamená že se dotyčná osoba necítí byt tím pohlavím v jakém se narodila a snaží se o operativní zákrok do opačného pohlaví. Pak je zde ještě jeden podobný název "Transvestita" a ten již má zcela jiný význam. Jde o lidi jenž se pouze převlékají a vystupují jako ženy. Ale nechtějí své pohlaví změnit. S transsexualitou se člověk rodí a nelze se ji jen naučit. Lékaři zatím mohou podávat hormonální přípravky a následně provést operaci na opačné pohlaví. Sama si myslím že takovým to lidem by se mělo vyjít vstříc pro jejich začlenění do běžného života. Ti lidé jsou stále tací jak je známe od jejich narození. Není důvod se za cokoliv stydět a nebo si cokoliv vyčítat.

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz