Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Program „Vím, co jím“ odstartoval v České republice

Program „Vím, co jím“ odstartoval v České republice

17.8.2010 - Redakce Babinet

Nezisková organizace Vím, co jím, o.p.s. uvedla na trh značku potravin „Vím, co jím". Program vychází z celosvětové iniciativy Choices, která definuje složení potravin odpovídající zdravé výživě na základě kritérií Světové zdravotnické organizace (WHO). Produkty, které projdou certifikací kvality, budou moci na obalech uvádět zřetelné logo „Vím, co jím". Spotřebitelé tak získají přehled o kvalitních potravinách, což výrazně usnadní jejich výběr.

Hlavním záměrem uvedení značky „Vím, co jím“ na český trh je poukázat na kvalitní potraviny, které odpovídají standardům Světové zdravotnické organizace (WHO) a Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO) ve čtyřech hlavních kategoriích:

-          trans mastné kyseliny

-          nasycené mastné kyseliny

-          sodík

-          cukr

-          v některých kategoriích je dále hodnocena energie a vláknina

Produkty, které svým složením vyhoví stanoveným standardům, budou moci na obalech používat výrazné logo projektu. Logo tak pomůže spotřebitelům v lepší orientaci při výběru potravin, což přispívá k snižování příjmu těch složek potravin, které v největší míře souvisí s většinou současných civilizačních onemocnění.

„Kvalita potravin je v České republice jedním z často diskutovaných témat. Jsme přesvědčeni, že značka „Vím, co jím“ poskytne spotřebitelům odpověď na otázku, která z potravin odpovídá požadavkům zdravé výživy.“ uvádí Alexandra Krausová z organizace Vím, co jím, o.p.s.

Značka „Vím, co jím“ je určena v první fázi pro výrobce potravin za poplatek ve výši 6 000 Kč vč. DPH na jeden rok za prodejní jednotku. Nízká částka by tak měla motivovat všechny, tedy i malovýrobce potravin, k zapojení do programu.

„Výrobci účastí v programu získají unikátní značku, která identifikuje jejich kvalitní výrobek. Mimo možnost užívání značky na obalech, tak výrobce může značku používat i ve svých marketingových aktivitách. Věříme, že si tyto výrobky najdou i široký okruh spokojených zákazníků, neboť naším dalším cílem je je podporovat nárůst prodejů těchto potravin“, doplňuje Alexandra Krausová.

V roce 2010 je hlavním cílem zavedení značky „Vím, co jím“ a realizace edukačních kampaní zaměřených na problematiku stravy v České republice. PhDr. Iva Málková, zakladatelka sdružení STOB, která zastřešuje tým odborných garantů pro nezávislé hodnocení výrobků, dodává: „Hlavní důraz bude kladen na aspekty stravovacích návyků české populace a důsledky spotřeby méně kvalitních potravin na zdraví, častou preferenci ceny potravin na úkor jejich kvality a na skladbu jídelníčku.“

Více informací o značce „Vím, co jím“ naleznete na internetových stránkách www.vimcojim.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz