Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: Legie

Filmová recenze: Legie

19.3.2010 - Berenika Špirková

Nevím, jak vy dámy, ale abych se já nechala zlákat na akční film do kina, to už musí být fakt něco. Shlédla jsem trailer a přesvědčily mě hned dvě věci. Respektive ty důvody pocházely z rodu životného a jak jinak než mužského. Paul Bettany a Kevin Durand v roli andělů. Bettany jako archanděl Michael a Durand jako Gabriel. Že jste o nich neslyšeli? Google vám jistě osvěží paměť.

Tím však náš výčet kladů rychle končí. Pokud vás andělští kluci nebo trailer nabušený efekty nepřesvědčil k návštěvě kinosálu, nic dalšího snímek v záloze nemá. Dokonce je to daleko horší. Budete litovat, že jste do sedačky nakonec usedli.

Zarážející je už podezřele známý terminátorský úvod, kdy Bettany vstoupí na scénu ve velkém - andělské služby zbavený, neboli pouhopouhý smrtelník, aby zachránil lidstvo před samotným Bohem, který se jej rozhodl vyhubit. Tentokrát však vymyslel stupidnější způsob, než seslat potopu, aneb armádu tisíce andělů, která ovládla slabší jedince mezi lidmi (většinu). Vznikla tak jakási forma posedlých zombie lidí, kteří se rozhodli pozabíjet vyvolené, ještě nenarozené dítě. Čeká jej servírka, nevíme s kým, uprostřed pouště v zapadlém baru u benzínky. Žádné vysvětlení, žádná vodítka, nic nedává smysl. Výpadek rádia, šumící TV a posedlá zombie babizna jsou jediné, co nás má přesvědčit o apokalypse. Abych nezapomněla, také černé hejno much. Zombie lidi poznáte podle ostrých žraločích zubů. Do pouště konečně dorazí ex-archanděl Michael (Paul Bettany), aby spasil svět. První co na něj barman v motorestu s brokovnicí (Dennis Quaid) spustí je: ,,Ukaž zuby!''. Bettany je vycení a všichni se skamarádí.

Ex-anděl toho ale moc nenamluví, a tak se nic moc během střelby na zombíky nedozvíme. Nic nedává smysl a zabíjení už začíná být zdlouhavě únavné. Chabý scénář a prázdný příběh je jasný už od začátku, ale v polovině filmu máte ještě naději a začínáte se ptát, kdy se konečně něco stane, nějaký ten zvrat, který by vše vysvětlil. Ale nic, pořád ta stejná písnička. Přemýšlíte, proč si Bůh nevymyslel lepší způsob, jak zabít to neviňátko. Co takhle nějaké mocné a efektní kouzlo? Blesk? Nebo by mohla slečna jednoduše potratit?

Na scéně se objevuje náš sexy Kevin Durand v roli archanděla Gabriela. Je stejně jako tisíce dalších andělů poslušný vyšších rozkazů a chopí se svého palcátu s rotační hlavicí, aby zničil zázračné dítě i svého přítele Michaela. Nějak se to už nedá vydržet a musím se pousmát. Od anděla bych krom křídel čekala nějakou nadpřirozenou moc v podobě smrtícího světla raději než středověký, fyzickou silou ovládaný palcát. Nemluvě o tom, že křídla má Gabriel pancéřová a rotací dokáže protivníka rozsekat na kousky lépe než nejnovější model kuchyňského mixéru od Moulinexu. To že jsou andělé odění do gladiátorských oblečků odhalujících vypracovaná těla mi ale nevadí :) Bohužel andělských scén je ve filmu zatraceně málo.

Co se děje dál, už ani nestojí za zmínku, protože to naprosto zklamalo má očekávání vůbec aspoň nějakého vysvětlení a samozřejmě nemá cenu prozrazovat konec že? Ten ale naštěstí přichází velmi rychle a recenzentům přináší sladkou úlevu v podobě zatmívačky.

Divácky velmi atraktivní trailer pravděpodobně zláká do kina mnohé milovníky efektivních velkofilmů. Bohužel apokalypsa slibující bitvu andělů vs lidí se navzdory upoutávce nekoná a o apokalypse vypovídá jen tmavý oblak much a zrnící televize v motorestu. Velkofilm? Stěží. Jen bezduchá vykrádačka terminátora a zombie hororů snažící se o hluboké poselství. Snad nikdy jsem se tak nenudila v čekání na Godota – tedy smysluplnou zápletku. Řekla bych, že věřící musejí být pekelně naštvaní. Pokud Bůh totiž film spatří, apokalypsu na nás jistě sešle.

USA 2010
Akční / Horor / Thriller
Režie: Scott Stewart