Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Nová Tesco taška šetří životní prostředí

Nová Tesco taška šetří životní prostředí

Redakce Babinet

Alternativa k jednorázovým taškám bude v prodeji od poloviny srpna.

Společnost Tesco Stores ČR a. s. představuje zcela novou alternativu k používání jednorázových igelitových nákupních tašek. Během následujících dnů budou mít zákazníci obchodů Tesco možnost zakoupit si pro odnos svých nákupů ekologickou tašku vyrobenou ze stoprocentní juty. Nová Tesco taška je ekologicky nezávadná a jejím pravidelným používáním může každý udělat mnoho pro životní prostředí.

Nová ekologická taška představuje další krok v celé sérii aktivit zaměřených na ochranu životního prostředí a zastřešených Plánem zodpovědného sousedství. Ten Tesco představilo letos v dubnu. V návaznosti na tento plán Tesco nejprve otevřelo svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci, zahájilo třídění odpadu ve všech svých obchodech i v centrální kanceláři a nyní přichází s ekologickou taškou. „Taška představuje alternativu vůči jednorázovým igelitovým taškám. Jejím uvedením chceme dát zákazníkům na výběr – buď sáhnou po igelitových taškách, které budeme i nadále nabízet zdarma, nebo zvolí ekologičtější variantu, tašku pro opakované použití,“ informuje Eva Williams, ředitelka oddělení pro vnější a vnitřní vztahy.

Novou tašku Tesco představí zákazníkům v následujících dnech. „Do obchodů ji navážíme právě v těchto dnech. Nejpozději 20. srpna by měla být dostupná v našich obchodech v celé České republice,“ informuje Eva Williams. S jutovou Tesco taškou přírodní barvy mohou zákazníci při běžném používání nakupovat 5 a více let. K tašce se pojí i další benefity – pokud se taška častým používáním zničí, Tesco ji svým zákazníkům vymění zdarma za novou. Obrovskou výhodou Tesco tašky oproti igelitovým taškám je její nosnost – ta dosahuje 15 až 20 kilogramů. Tesco taška má stálý tvar a velkou pevnost, má praktické ztužené ucho a její vnitřní povrch je zpevněn omyvatelným materiálem, díky kterému ji lze jednoduše udržovat čistou. Vnitřní plastová fólie je ekologicky nezávadná a stoprocentně recyklovatelná.

Koupením Tesco tašky lze pomoci snížit produkci oxidu uhličitého

„Jutové Tesco tašky jsou určeny všem zákazníkům, kterým záleží na životním prostředí a na dlouhodobém využití recyklovatelných přírodních zdrojů. Naše zákaznické průzkumy ukazují, že ekologicky smýšlejících lidí je mezi námi stále více,“ říká Eva Williams „Odborníci spočítali, že používáním jedné odnosné tašky místo čtyř jednorázových igelitových tašek týdně se sníží produkce oxidu uhličitého až o 8 kg za rok. To je velmi významné číslo. Věříme, že mnoho našich zákazníků si uvědomí svou zodpovědnost a využije alternativy, kterou jim nabízíme v podobě Tesco tašky,“ říká Eva Williams.

Tesco taška bude od zítřka k dostání ve všech obchodech sítě Tesco a lidé si ji mohou koupit za 40 korun u pokladen. Společnost Tesco uvedením ekologické tašky na trh reaguje na přání svých zákazníků, kteří se stále více zajímají o životní prostředí a o možnosti, jak ho chránit. V návaznosti na uvedení této tašky Tesco plánuje představit komunikační kampaň, které bude podporovat ekologičtější styl nakupování a vysvětlovat, kde a jakým způsobem mohou zákazníci přispět k ochraně životního prostředí.

Tesco se chová zodpovědně k životnímu prostředí

Plán zodpovědného sousedství, který Tesco v první polovině letošního roku vyhlásilo, obsahuje čtyři klíčové oblasti: ochrana životního prostředí, propagace zdravého životního stylu, podpora neziskového sektoru a snaha stát se součástí komunity. Mezi další ekologické aktivity firmy patří například propagace ekologického chování, jako je třídění odpadu, podpora energeticky úsporného chování zaměstnanců Tesco a především plán výstavby energeticky úsporných obchodů, který Tesco Stores CR a. s. zahájilo v tomto roce otevřením prvního „zeleného“ obchodu v Žatci. Do konce roku Tesco plánuje otevřít další dva energeticky úsporné obchody, a to ve Dvoře Králové a v Říčanech u Prahy.

O společnosti Tesco Stores ČR a. s.

Společnost Tesco Stores ČR a. s. vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 84 obchodů – čtyřicet sedm hypermarketů, třicet jedna supermarketů, šest obchodních domů a dvanáct čerpacích stanic. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo v loňském roce oceněno hned dvěma tituly – Hypermarket roku 2006 a Obchodník roku 2006. Se svými 12 700 zaměstnanci patří Tesco k největším zaměstnavatelům v České republice. Za své rozvojové programy pro zaměstnance získalo Tesco na vyhlašování ocenění Credit Suisse Zaměstnavatel roku 2005 titul Personální projekt 2005. K tomuto ocenění přibyl také titul HN Personální projekt roku 2006, a to za projekt Linky ochrany zájmů, která má za úkol poskytnout všem zaměstnancům možnost otevřeně komunikovat s vedením společnosti se zaručením anonymity.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz