Babinet.cz  /  Magazín  /  Čtenářské příběhy  /  Stanislav: Manželka není reprezentativní! Nedokáže se mnou držet krok

Stanislav: Manželka není reprezentativní! Nedokáže se mnou držet krok

29.1.2019 - redakce Babinet.cz

Moje žena je krásná a přitažlivá bytost. Alespoň pro mě. Nicméně ve společnosti jí to nesvědčí. Teď je ale potřeba, aby se trochu překonala. To však ona odmítá.

Dlouho mi trvalo, než jsem se ve firmě vypracoval až tam, kde jsem. Moje současná pozice si žádá účast na různorodých společenských akcích. Já svou ženu opravdu miluju. Porodila mi tři krásné děti a tak chápu, že její postava nemůže být moedelkovská, ale ona svůj vzhled zanedbává totálně. Vždycky řekne něco v tom smyslu, že na mateřské nemusí snad být za princeznu. To nemusí, jenže když to po ní žádám ve chvíli, kdy mě má reprezentovat, nehodlá ustoupit.  Pořád si jede ten svůj přírodní styl, šminky nám nesmí domů a není schopná si zajít k zubaři. Vypadá zbytečně o deset let starší a strhanější. Obzvláště její zkažené zuby jsou opravdu na první pohled děsivé. Parfémy odsuzuje a prý ji žádný nesedí. Ale nenechá si do toho mluvit. Nebude si prý na něco hrát. Jenže pro mě je to důležité. Chci ji mít po svém boku na všech společenských akcích, jenže ne v tomhle stavu. Moji pracovní partneři mají vedle sebe nádherné ženy, vždy nalíčené, upravené, ve skvělých šatech. Jenže moje žena takovýmito lidmi pohrdá a dává jim to dostatečně najevo. S mou prací se to ale neslučuje.

Dlouho jsem na tomto úspěchu pracoval. Finančně díky mně nestrádáme ani trochu. Moje žena má, na co si vzpomene a nedokáže mi to nijak vrátit? Nemůže se ani kapku snažit a vyjít mi vstříc? Já chápu, že není na mamon zvyklá, ale už vedle sebe nemá řadového úředníka, nýbrž vysoce postaveného manažera. Jsem na ni skutečně naštvaný, protože mi snad cíleně šlape po pracovním štěstí. Ví dobře, že si na ni lidé, s nimiž se na těchto akcích stýkám, ukazují. Pořád omílá, že ji mám mít rád takovou, jaká je. A já ji mám rád, velmi. Ale to po ní chci opravdu tak moc? Je to takový prohřešek užívat si vlastní silou vydřený úspěch a chtít po ní, aby nechala vyniknout svou ženskost a krásu? Už ji nikam neberu. Vždycky to dopadne stejně. Jede domů otrávená a vyčítá mi pokrytectví. Opravdu jsem si nemyslel, že poslední, kdo mi nebude přát úspěch, je moje vlastní žena.

Stanislav, 44 let

Pokud se chcete i Vy podělit se svým příběhem, napište nám do redakce na bara.klimova@babinet.cz.

Redakčně zpracovala Bára Klímová

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

orinka
29.1.2019 13:43

Co napsat? Podle názvu článku jsem soudila, že jde o klasiku. Manželka vyhovovala do té doby, než se manžel vypracoval a teď se za ni stydí. Jenže tady je to jinak. Celkem se nedivím, že už ji přestal zvát do společnosti. Nejde o to, aby ze sebe dělala někoho, kým není. Ale o základní pravidla slušnosti. Jestli opravdu kašle na svůj vzhled a nejde ani k zubaři, pak je tam nějaká chyba. Možná komplex. Jestli už párkrát na setkání neuspěla, neví, o čem mluvit s partnerkami kolegů manžela, cítí se (oprávněně) vzhledově zanedbaná, pak se jí tam samozřejmě nechce. Byla by další pohroma. Nevím, co s tím. Ale když se nechce, je to horší, než když se nemůže. U ní nevím, jak to vlastně je.

orinka
29.1.2019 13:43

Co napsat? Podle názvu článku jsem soudila, že jde o klasiku. Manželka vyhovovala do té doby, než se manžel vypracoval a teď se za ni stydí. Jenže tady je to jinak. Celkem se nedivím, že už ji přestal zvát do společnosti. Nejde o to, aby ze sebe dělala někoho, kým není. Ale o základní pravidla slušnosti. Jestli opravdu kašle na svůj vzhled a nejde ani k zubaři, pak je tam nějaká chyba. Možná komplex. Jestli už párkrát na setkání neuspěla, neví, o čem mluvit s partnerkami kolegů manžela, cítí se (oprávněně) vzhledově zanedbaná, pak se jí tam samozřejmě nechce. Byla by další pohroma. Nevím, co s tím. Ale když se nechce, je to horší, než když se nemůže. U ní nevím, jak to vlastně je.

jarex
29.1.2019 15:46

No vida, ta žena zůstala taková, jaká je a nehodlá to měnit. Nesmírně si vážím jako muž takovýchto žen, potažmo lidí. Tato žena vypadá tak staře, jako opravdu je, tato žena to má ve své hlavě oproti svému manželovi, kterému z jeho úspěchu přeskočilo více srovnané, než on. Jelikož vše co její manžel vydřel je děsně pomíjivé. Drtivá většina lidí na tomto světě si hraje na něco, co ve skutečnosti nejsou, nebo dočasně jsou, do druhého dne, do druhého roka... Z lidí se stávají loutky používající své okolí. A to že manžela kolegové mají krásné partnerky? Může si zkusit s nějakou takovou po delší dobu žít. Po čase se mu zasteskne po ženě, která je taková jaká je, nechce ze sebe dělat něco, co není!!! A zuby bude to poslední, co mu bude vadit.

lituna
29.1.2019 16:24

Tak jiný chlap by ji už dávno vyměnil za jinou ... Možná je to tím, že je pořád doma s dětmi, jak jsem pochopila, a nechodí do práce. Nevím, jak jsou děti velké, ale to bude asi ta chyba. Do svého zaměstnání by chodila taky tak, se špatným chrupem a v děsném oblečení, neupravená, zanedbaná ? Asi ne ... Být upravená přece není pokrytectví ...

Gagos
29.1.2019 17:41

jarex - pánovi nepřeskočilo. Nevyměnil ji za mladší a hezčí model, stále ji miluje. A není nic hrozného na tom chtít, aby se občas hodila do gala. Jestli ale nemůže ani otevřít pusu, protože jí v ní hnijou zuby, tak se nedivím, že se za ni její manžel stydí a nikam ji nebere...

Ursa
29.1.2019 18:30

Souhlasím s 'Gagosem'. Znám to i z druhé strany - měla jsem partnera, který po mě naopak chtěl, abych byla 'nereprezentativní'. Dost žárlil a chtěl vypadat lépe než já, což mi nevadilo, ale vychazela jsem mu vstříc, proto jsem mu v mezích vycházela vstříc a on na oplátku mě, když bylo třeba. Paní (manželce) bych doporučila nějakého terapeuta - ať si s ní jen popovídá a zkusí najít 'pravdu'. Nevím, jak to u těch dvou vypadá doma - ona rodila, on pracoval, oba o partnerství stojí... Oba mají svůj zasloužený podíl, ale starost o vzhled (když si to očividně paní může dovolit) přece není pro ženu problém - tam bych opravdu viděla nějaký komplex (mývala jsem s tím také problémy - necítila se dost přitažlivá a neměla jsem finance, ale každá žena se prostě chce líbit, i třeba jen být krásnou maminkou svých krásných dětí). Takže ještě jednou doporučuji paní rozhovor s psychologem či odborníkem, jen za účelem toho, vyslechnout si pořádně i jinou stranu (:

EvaI
29.1.2019 19:07

Tady spíš vidím problém v manželčině životní filozofii. Myslím, že je jedním z lidí, kteří uznávají jen to, co je eko, bio a maximálně přírodní - na tom samozřejmě není nic špatného, pokud se z toho nestane extrém...Každá žena se chce někdy hodit do gala, třeba jen kvůli návštěvě divadla, ale pokud kategoricky odmítá šminky a zubaře, tak si myslím, že už má nějaký psychický problém. Nesnáší pokrytce, ale sama je pokrytecká, což se projevuje tím, že se nezajímá se o kolegy svého muže a jejich manželky jen proto, že mají na sobě něco, co ona nenosí. Vlastně je neskutečně namyšlená na svůj "přírodní" životní styl a odmítá se snižovat k někomu, kdo uvažuje jinak. Přitom pod těmi hezkými šaty, které mají na večírku, to můžou být zajímaví lidé, ale to ta paní vidět nechce, protože je přesvědčená, že je lepší než oni. Její touha být za lepší je dokonce silnější než láska k manželovi. To vidím jako mnohem větší problém než to, že nechce být upravená...

Liška Bystrouška
29.1.2019 19:21

Ne, být upravená není pokrytectví, ale ten pán vyžaduje po manželce, aby byla jeho další módní "doplněk" - jako drahé auto nebo drahý oblek. Není pravda, že JEHO POZICE VYŽADUJE - ON vyžaduje. Jeho pozice si žádá účast na akcích? Blbost, jeho ta účast baví. Tak, jak to popisuje, to stejně dobře nedopadne - pro něj bude nejdůležitější věcí na světě, aby manželka byla REPREZENTATIVNÍ a je jen otázka času, kdy ji odkopne (protože těm oslnivým partnerkám jeho kolegů se nebude moci rovnat tak jako tak). Škoda, že už s ním má dotyčná tři děti - její chyba, že nepoznala, co manžel považuje za životní hodnoty. Mohla si vzít někoho, kdo by se nehnal za kariérou a byl s ní raději po večerech doma a společně si s dětmi četli nebo třeba hráli hry. Takhle má kariéristu, kterému se možná i přizpůsobí, ale štěstí jí to stejně nepřinese.

kolcava
29.1.2019 19:25

Také souhlasím s Gagosem a nesouhlasím s jarexem. Jedna rovina jsou ty zuby. Domnívám se, že to je neomluvitelné - udržovat si zdravé a čisté zuby je projevem zodpovědnosti ke svému zdraví, příkladu dětem (máma tří dětí!) a současně projevem nejzákladnější úcty k lidem okolo. Zdá se nepochybné, že moc úcty k manželovi a úcty i odpovědnosti k dětem nechová, když si ani kvůli nim nedokáže pečovat o ústní dutinu! Je ale také možné, že paní už zkrátka rezignovala na život. Že je dona utopená v depresi, které si její manžel ani nevšimnul. Tomu by odpovídala i ta neschopnost udržovat základní hygienu na úrovni 21. století (to je u hlubokých depresí typický průvodní jev) i rezignace na vzhled. Odpovídaly by tomu i ostatní projevy popsané manželem. Mohou tu hrát roli i jiné příčiny, zejména nízké sebevědomí (viz dále), ale depresi bych určitě podezírala a manžel určitě nezkazí nic, když si tohoto podezření začne všímat a v případě potřeby podá manželce pomocnou ruku (a umožní jí citlivou profesionální pomoc). Pak je tu vysoká pravděpodobnosti nízkého sebevědomí. Manželka si nedovede představit, o čem by se s ostatními bavila, jak by tam vystupovala, necítí se na to a nechce se do toho pouštět. Je to velmi pravděpodobné. Je otázkou, co by manžel získal na tom, kdyby ji do toho nutil. Pohybuji se v té branži a zažila jsem v životě mnoho kolegů, jejichž manželky se na diskuze na pracovně společenských akcích necítily, byly tam dohnány, ale nedopadalo to dobře ani pro ně, ani pro jejich manžely. Některé tyto páry spolu vydržely a některé ne (těch druhých, myslím, je většina). I já chodím skoro vždy na tyto akce sama, protože svého partnera, založením spíše sportovce s láskou ke všemu přírodnímu, k tomu nedoženu. Mohl by chodit na podobné akce svého zaměstnavatele, velké mezinárodní společnosti, ale jak je nutno vzít na sebe oblek, vynechá je také, prostě na to není. Ví, že to omezuje jeho kariérní postup, ale chodit v obleku i po 19. hodině večer mu za to prý nestojí. Jsou takoví lidé. Když ale její muž je v rozhodovací pozici, je jasné, že se s obchodními partnery, klienty a politiky scházet musí, je to součást jeho povinností, a oblek je nutností, i když by raději asi chodil v teplácích. Lékaři také, ale pacienti by se jim vyhnuli.

Castel
29.1.2019 19:29

S psychologem bych to na ní nezkoušel. K ničemu to nepovede a jen se urazí. Ona totiž ostatní odsuzuje jako pokrytce. Myslí, že ona jedná správně a ostatní nikoliv. Na ní tedy nic špatného není. Základem je, jak jste na tom byli kdysi, když jste se poznali? Pokud byla taková "přírodní" vždy, pak už je pozdě býka honit. Už je navyklá na svůj způsob života a má taky své roky a nepochybně i jistoty ve svém manželovi. Přát si nyní, aby nosila tanga, úplné sukně, rozepnuté vlasy atd. zřejmě skončí na úrovní myšlenky a k realizaci nikdy nedojde. Pokud se do tohoto stavu dostala až v průběhu mateřství, pak si (jen) zvykla na život matky a zapomněla býti přitažlivou ženou. Býti manželkou se neskládá jen z vaření a výchovy dětí, tak samo jako manžel není jen na vydělávání peněz. Možná, že už dávno nesouhlasí ani prací, kterou vykonáváte. Neváží si nejen Vašich kolegů, ale i Vás. Jste přece jeden z nich a co víc, Vy jste chtěl být tam, kde jste. Zkuste se vžít do ní, pokusit se chápat věci tak jak je zřejmě vnímá ona. Poté si s ní o tom promluvit a hledat příčinu její pohledu na to, že když se ustrojí do divadla, tak je to přetvářka. Pokud nenaleznete příčinu, řešení se nezrodí. Nicméně pokud se jedná jen o občasné společenské akce a jinak se Vám manželka líbí, pak si myslím, že by měla v zájmu lásky a pochopení udělat i takovou nepatrnou věc. Byť s ní vnitřně nesouhlasí a nebude si to nijak užívat. Jejich členem se nikdy nestane. Vaší kolegové už evidentně ví, jaká je. Přáteli z nich nebudou. Jde už jen o to, zda se opravdu chcete manželkou občas pochlubit ve společnosti a vystupovat jako manželé. Pokud není pro Vás ochotna to udělat bez nějakého rozumného vysvětlení, pak je třeba si taky položit otázku, zda Vás ještě vůbec miluje a nejste jen zvyk, otec dětí a hlavní příjem rodiny. Jsou chvíle, kdy oba potřebují cítit, že ten druhý krom toho, že je rodičem, je také stále partnerem. Přeji hodně štěstí P.S.Liška Bystrouška: tak hlavně, že peníze toho "kariéristy" ji voněly :D z čeho by asi žilo těch 5 lidí. Aby měli manželé dostatek prostředků na uživení tří dětí, které se nemusí stydět před ostatními, tak to vyžaduje už dost úsilí. Taky můžeme říct, že čím více by přinesla do rodinného rozpočtu ona, tím méně by musel vydělávat on. Takže já bych určitě tak striktně neházel vinu na manžela s odůvodněním, že on je kariérista. Pohlednou ženu/muže chce mít člověk i doma. To není jen otázka společenské akce. Jen tazatel by se aspoň spokojil s tím, kdyby se občas upravila.

Liška Bystrouška
29.1.2019 20:14

Ad Castel: Ano, peníze jsou potřeba, ale on je opojen svojí POZICÍ. Ano, udělala chybu, když s ním měla tři děti a teď je na něm kvůli tomu závislá. Ano, na to, že mají takhle rozdílné povahy měli přijít dřív (pochybuju, že on takhle zblbnul až teď). Ano, měla by o sebe dbát - ale z něj to snobství úplně čiší. Asi takhle - byli jsme s manželem na nějaké snobské akci (otevření strašně drahého butiku), protože mě tam pozvala kamarádka. Bylo léto, horko, takže si vzal sandály a do nich ponožky, protože se mu zkrátka bez ponožek hrozně odírají nohy. A mně to bylo úplně putna, protože je mi zkrátka putna, co si kdo o něm nebo o mně myslí (i když chodím upravená a parfém používám, ale dělám to kvůli sobě, ne kvůli okolí). Je to o tom, jak má člověk nastavené životní hodnoty, co je pro něj podstatné. Pokud je někdo závislý na mínění druhých (což, uznávám, většina lidí je), neměl by si brát někoho, kdo na to mínění kašle a naopak.

no.potes
29.1.2019 20:30

Já to vidím zase z jiného úhlu. On roste, ona stagnuje. A ona si to uvědomuje. Cítí se vedle něho méněcenná a nemá sílu s tím něco dělat. Ona se s jeho kolegy patrně nemá o čem bavit a z těch reprezentativních žen má mindráky. Asi se vám to bude zdát divné, ale žena v depresi se někdy dělá ještě více ošklivou než je - prostě nevidí cenu se udržovat. Znám z vlastní zkušenosti - kdysi jsem byla hodně tlustá a tak na nějaké šminky nebo hezké oblečení neměla ani myšlenky stylem "stejně jsem hnusná, tak co". Řekla bych, že u ní to bude podobné - prostě rezignovala. A ty její řeči o tom, že jimi pohrdá je pouze její způsob obrany. Paní také může být velký introvert a ve velkém kolektivu s cizími lidmi ji může být krajně nepříjemně. Nechce se ji tam a tak to sabotuje. Anebo je jednoduše sobecká a manželova pozice je jí ukradená - hlavně, že má děti. Každopádně si myslím, že by se pan mněl poradit s psychologem, když domluva nepomáhá a on rodinu trhat nechce.

kolcava
29.1.2019 20:43

Souhlasím s no.potes.

albi.na
29.1.2019 23:24

Mně stačí jeho prohlášení: Porodila mi tři krásné děti.

ilueli
30.1.2019 00:13

Myslím, že by ji nezabilo, kdyby o sebe trochu pečovala, když to má být ve prospěch celého rodinného týmu.

Yessicca
30.1.2019 06:41

Tak pokud jde pánovi jen o reprezentativní doprovod na pracovní akce, může využít služeb nějaké placené společnice. A možná se to žena dozví ... a třeba jí to i popostrčí k tomu se sebou něco dělat. Nesouhlas s uživatelem jarex - mít doma bez výhrad člověka se shnilými zuby, nemytého, nečesaného může zase jen člověk stejného ražení - tedy špinavý a nečesaný. To tady o sobě, jarexi, dáváte pěknou vizitku :D :D

Damián
30.1.2019 09:36

Můj manžel má rád společenské akce, já jsem úplně jiná, nechodím s ním. Nikdy mi to nevyčítal.

jinny1
30.1.2019 15:03

Je rozdíl mezi neupravenou ženou, a ženou která používá bio kosmetiku. Také ji používám, a přesto chodím k zubařovi, na ples jsem schopná se namalovat, učesat společensky obléknout. Dneska už se člověk nemusí spoléhat jen na klasickou kosmetiku z ropných derivátů. Existují značky jako Zao, Lilly lolo, Zuii, 100% Pure, Inlight, a tak dále a dále... Takže nevidím problém v tom, že se Vaše žena snaží být "přírodní". Možná spíš na ní působí to, že se třemi dětmi už je hrozně dlouho doma a všechno to čančání se jí zdá zbytečné. Vidí hodnoty jinde. Zkrátka vidí jen ten svůj svět doma, s dětmi. Možná by neškodilo začít ji brát i na jiné, než takhle formální akce, až postupně sama zase začne chtít být krásná a nebude se jí to zdát zbytečností...

melodie1
3.2.2019 08:54

Taky se nemaluju, ani ne tak že bych to odsuzovala, jako spíš že to neumím a nic mi to neříká, nemalovala se ani moje maminka, takže mě to ani neměl kdo naučit.. a moje babička byla takový "přírodní člověk", říkala to hrdě o sobě hlavně ve spojení s léky, které odmítala, kosmetikou, kterou nepoužívala a velmi jednoduchou stravou -dožila se 101 let, mimochodem. I v tom jsem asi hodně po ní. Ale co nedovedu pochopit, jsou ty zkažené zuby, ty přece s přírodním stylem nemají nic společného! Jednak nechápu, že ji to nebolí (mně když se jen trochu zkazí zub, trpim jak zvíře a utíkám k zubařce) a taky je to zdroj infekce, který tělo vyčerpává a ohrožuje - zánět se může rozšířit do ledvin, do srdce... Čert vem nějakou reprezentaci manžela na hogofogo rautech, ale ta paní svými zkaženými zuby ohrožuje své zdraví a jako zdroj infekce i zdraví své rodiny!! Fuj!

alez
6.2.2019 13:35

Pán nenapsal jak staré má děti.Pokud je paní v kuse na mateřské třeba osm let tak má normální "syndrom MATKA".A není se čemu divit.Je potřeba aby chlapík když měl odvahu na tři děti, vydržel i tohle.Až děti pomyslně možná i doslovně odtrhne od prsu zase bude ženská se vším co k tomu patří.Pokud si ovšem pán nevzal přírodní divoženku s nevytrhaným obočím a chlupatým podpažím-v tom případě bych nechápala co teď po své ženě chce.

Batoh
16.2.2019 13:00

Nesmíte tu kariéru brát tak vážně jme jenom lidi a né roboti.Já si myslím že ty vaši kolegové vám závidějí jen Vám to neřeknou je normální přirozená měl by jste si jí hlídat aby jste o ní nepřišel.A to že jste se někam vypracoval tak to je i její zásluha.Věřím tomu že kdyby Havel neměl Olgu tak by prezidentem nebyl

saras
18.2.2019 07:27

Tři děti dají rozhodně zabrat a na ženě se to podepíše.Taky mě napadlo jestli ostatní muži,tedy jeho kolegové vůbec chodí na ony rauty se svými manželkami.Nebo tam chodí v doprovodu jiných žen když jsou tak atraktivní.I to je možné.Moc nevěřím,že všichni mají doma nějaké hvězdy.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz