Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Zdroj života lidských vlasů jsou aminokyseliny. V jakých potravinách je naleznete?

Zdroj života lidských vlasů jsou aminokyseliny. V jakých potravinách je naleznete?

3.11.2018 - redakce Babinet.cz

Každá žena touží po krásných a zdravých vlasech. Co ale vlastně víme o stavbě lidského vlasu? Z jakých látek se skládá?  Vlasy jsou tvořené hlavně keratinem, a to z plných 90 procent; ostatně keratin je nejsilnějším proteinem v lidském těle. Proteiny se skládají z různých druhů aminokyselin, keratin je tvořen přibližně 20 aminokyselinami. Molekuly aminokyselin jsou základní složkou vlasů, v podstatě jsou zdrojem jejich života. A proto mají klíčový vliv na to, jak naše vlasy vypadají a jaká je jejich struktura.

Aminokyseliny jsou hlavní stavební jednotkou našich svalů, vlasů, pokožky a doslova každého vlákna v našem těle. Mohou ovlivňovat naši duševní pohodu, přispět ke stabilizaci nálady a dokonce bránit bolesti. Hrají značnou roli v tom, zda se cítíme hladoví nebo sytí, ospalí nebo naopak odpočatí. Aminokyseliny jsou stavebními kameny naší existence a jsou stejně staré jako sám život. Na základě informace zakódované v naší DNA se tyto stavební kameny kombinují do nejrůznějších proteinů, z nichž pak vznikají naše svaly, vlasy a nehty.

Víte, že...

S přibývajícím věkem se potřeba aminokyselin v lidském těle snižuje?

Malé dítě potřebuje zhruba 8,5krát více aminokyselin než dospělý člověk?

Mladý organismus se rozvíjí a ke svému rozvoji potřebuje protein, jehož jsou aminokyseliny základním stavebním kamenem?

V průběhu doby se ztrácejí z našich vlasů aminokyseliny cystein, histidin, lysin, methionin tryptofan, tyroxin?

Potravin obsahující proteiny – aminokyseliny

Přísun proteinů můžete zabezpečit i přirozenou cestou, vaším jídelníčkem. Následující potraviny obsahují proteiny živočišného původu, zahrnují všechny druhy aminokyselin:

o          mléko a mléčné výrobky

o          ryby

o          vejce

o          libové maso.

Potraviny obsahující proteiny rostlinného původu, zahrnují pouze některé ze široké škály aminokyselin:

o          obilniny

o          mouka

o          rýže

o          chleba

o          luštěniny (sušené fazole, sójové boby, čočka)

o          olejniny (vlašské ořechy, mandle, lískové oříšky)

o          ostatní ovoce a zelenina.

Při nedostatku aminokyselin vlasy ztrácejí na síle. Proto je vhodné jejich ztrátu doplnit, a tak opět dodat vlasům jejich pevnost, lesk a odolnost. Jejich kvalitu již brzy otestuje jarní slunce.

 

Zdroj textu P & G

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip