Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Sexy křivky i po čtyřicítce? Jde to!

Sexy křivky i po čtyřicítce? Jde to!

11.10.2018 - redakce Babinet.cz

Čtyřicítka znamená pro nás ženy magické číslo. Mnohé z nás se ho obávají, protože po 40. narozeninách velmi jednoduše přibereme na váze, aniž bychom cokoliv změnily na svých zvyklostech či jídelníčku.  Může za to úbytek ženského hormonu estrogenu, snížení činnosti štítné žlázy a snížení hladiny inzulinu, který reguluje hladinu cukru v krvi. Štítná žláza reguluje metabolismus našeho těla a ten se zpomaluje. Ať chceme nebo ne, budeme mít pocit většího hladu a tím pádem budeme chtít i více jíst. Navíc s přibývajícím věkem ztrácíme svalovou hmotu. Existuje přímá úměra mezi množstvím svalové hmoty a spalováním kalorií. Pokud budeme mít více svalů, budeme spalovat více kalorií. To zní jako bychom přibývající kila na váze nemohly zastavit.  Ale nezoufejte, máme pro Vás pár tipů, jak si udržet sexy křivky i po čtyřicítce.

1. Pravidelně detoxikujte organismus

Ve vyšším věku se trávící systém více zanáší a zpomaluje nežádoucími toxiny, proto doporučujeme minimálně 2x ročně absolvovat kvalitní detoxikační kůru, která Vás zároveň vyživí vitamíny, minerály a antioxidanty.

2. Jezte pravidelně a nehladovte

Pokud si chcete udržet skvělou postavu i po 40, musíte jíst pravidelně. Nepravidelnost se vůbec nevyplácí, jen podporuje tělo k ukládání tukových zásob na horší časy. Proto si čas dobře naplánujte a jídlo předem připravte. Nestíháte? Zkuste proteinový nápoj, který se smíchá s vodou a můžete ho mít kdykoliv u sebe. Pravidelným příjmem potravy se totiž metabolismus zrychlí – dokud má tělo co zpracovávat, metabolismus pracuje na 100 %.

Jedině pravidelností v jídle předejdete nezkrotným chutím a nebudete sahat po polotovarech či sladkostech. Pokud si například večeře připravíte den předem, nemusíte se bát, že ve spěchu a stresu pak sáhnete po něčem nezdravém. Jezte dostatečně a především nehladovte.

3. Dodržujte pravidlo 80 %

Dodržujte pravidlo 80 %.  Tedy 80 % svého snažení zaměřte na výživu a jen 20 % na cvičení.

4. Upravte svůj jídelníček TRVALE

Zapomeňte na slovo dieta. Vytvořte si svůj zdravý jídelníček, který Vám bude vyhovovat a nebude Vás stresovat. Po čtyřicítce byste měla ubrat v konzumaci potravin obsahujících lepek, laktózu a neměla byste jíst maso každý den. Vynechejte bílý cukr, bílou mouku, sladká jídla, bublinkové limonády, tučná a smažená jídla. Přidejte do svého jídelníčku více bílkovin. Naučte se mlsat ovoce a jednoduché cukry(monosacharidy), které naše tělo dokáže zcela zužitkovat. Den začněte sklenicí teplé vody s citrónem, potom kusem ovoce a nechte si hodinku na vytrávení, tím se náš metabolismus nastartuje.  Pak pokračujte vydatnou snídaní.  Celkově dopolední strava je nejdůležitější z celého dne. Pokud ji vynecháte, jíte málo nebo nevhodně, hlad vás dožene odpoledne nebo večer. Žádné z jídel během dne se nesmí vynechat. Omezte alkohol, pokud zaměstnáte játra odbouráváním alkoholu, nemohou pak odbourávat toxiny ani přebytečné tuky v našem těle. A špatný metabolismus tuků v našem těle způsobuje nadváhu. Dejte si tedy občas skleničku, ideálně ale po obědě a ne večer. Pokud byste si chtěla dát skleničku večer, uplatněte pravidlo 80:20. 80 % večerů alkohol vynechejte a 20 % si ho dopřejte bez výčitek a stresu.

5. Obohaťte stravu čerstvou vlákninou (ovoce a zelenina), případně rozpustnou

Vláknina je velmi důležitou, ale zanedbávanou složkou našeho jídelníčku. Působí jak na trávící trakt, tak na imunitní systém, urychluje totiž průchod potravy střevem a stabilizuje střevní mikroflóru. Dospělý člověk by měl sníst 25–35 g vlákniny denně. Vláknina Vám pomůže se zahnáním hladu. Nám se osvědčilo užívat jí v odpoledních hodinách, tak aby Vám pomohla k tomu, že už Vás večer nebude trápit velký hlad.

6. Používejte probiotika

Přidejte si do svého jídelníčku probiotika a prebiotika. Tím posílíte nejen svou imunitu, ale podpoříte i svůj metabolismus k vyšším obrátkám.

7. Pravidelně se hýbejte

Pokud si chceme udržet štíhlou postavu i po čtyřicítce, je nutné si naplánovat pravidelné cvičení alespoň třikrát týdně.  Pohyb se musí stát důležitou součástí našeho života.  Pohyb celkově harmonizuje tělo, posiluje svaly, urychluje krevní oběh, látkovou výměnu a odbourává stres.  Ideální je jóga, pilates nebo speciální cvičení s gumou SM Systém.  Zkusme i něco nového – taneční lekce nebo běh, zkrátka najděme něco, co nám přinese radost. Nestíháte nebo nemáte náladu na tělocvičnu? Zkuste vyměnit jízdu autobusem za pěší procházku a výtah za schody.

8. Vyjděte každé schody

Tak tohle pravidlo se nám velmi osvědčilo. Přestaňte používat výtah a vyjděte každé schody, které musíte zdolat při cestě do práce či domů. Při chůzi do schodů musí nohy překonávat gravitaci, dojde tedy k větší zátěži než při obyčejné chůzi. Jedná se také o aerobní aktivitu, tedy o aktivitu, kdy se naše tepová frekvence pohybuje v aerobním pásmu, důsledkem čehož dochází k tomu, že tělo čerpá energii z tukových zásob a tuky naše tělo účinně spaluje. Pokud si nejste jistí správnou tepovou frekvencí při pohybu a zatím se Vám nechce investovat peníze do drahého, ale velmi účinného pomocníka při měření, stačí malý trik. Pokud jste schopni při sportu souvisle mluvit, Vaše tepová frekvence je v pořádku.

9. Osvojte si pitný režim

Už na základní škole nás učili, že lidské tělo se skládá ze 70 % vody, proto je potřeba si hlídat vyvážený příjem a výdej tekutin.  Voda z těla odplavuje toxiny a tím pročišťuje tělo. Pokud celý den nepijeme a večer najednou vypijeme 2 l tekutin, zatížíme tak ledviny a z těla se nám vyplaví minerály, které potřebujeme. Důležité je se naučit pít pravidelně, aby naše tělo správně fungovalo. Mám pro Vás malý trik: před každým jídlem vypijete sklenici vody, sníte tak méně potravy, ustoupí chutě na sladké a naučíte se pravidelně pít.

10. Dopřejte si dostatek spánku

Již mnohé z nás zjistili, že nedostatek spánku se vždy projeví, a to nejen na mrzuté náladě, ale především na váze, i když pravidelně cvičí a jí zdravě. Dopřejte si dostatek spánku v pohodlné posteli na kvalitní matraci v příjemném voňavém povlečení. Ideálně 7-8 h. denně. Dbejte na to, aby kolem Vás v noci nesvítila žádná rušivá světla např. z mobilu, notebooku, televize apod. Kvalitní spánek je základem k tomu, abychom se celý den cítili dobře, netrpěli únavou a stresem.

 

Autor: Dana Hodanová, osobní terapeut ve Studio Danah

 

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip