Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Správná strava při osteoporóze? Dieta pro silné kosti!

Správná strava při osteoporóze? Dieta pro silné kosti!

29.9.2018 - redakce Babinet.cz

Správná strava je při osteoporóze jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících úspěch léčby. Je důležité, aby byla vyvážená, obsahovala dostatek bílkovin a také dostatek kalorií. Pokud trpíte osteoporózou, rozhodně byste neměli zhubnout. Nízká hmotnost je totiž spíše na závadu.

Přinášíme vám několik tipů, jak do jídelníčku zařadit co nejvíce potravin s obsahem vápníku, recepty a také tabulku potravin s obsahem vápníku, podle níž si můžete svůj jídelníček plánovat.

Připomínáme, že při onemocnění osteoporózou byste měli přijmout každý den asi 1300 mg vápníku.

Kuchařské tipy s vápníkem

  • S jídlem vždy vypijte sklenici mléka.
  • Přidávejte trochu mléka či jogurtu do polévek.
  • Vybírejte si potraviny bohaté na vápník, například brokolici, ořechy.
  • Do salátu připravujte jogurtové zálivky.
  • S rybou nebo se zeleninou servírujte bešamelovou omáčku.
  • Do polévek sypte strouhaný sýr.
  • Ke svačině jezte lehká jídla, například sušené meruňky, nízkotučné sýry.
  • Přidávejte strouhaný sýr k pečivu.
  • Syrovou zeleninu můžete servírovat s jogurtovými zálivkami.
  • Brambory přelévejte jogurtem a sypte pažitkou nebo strouhaným sýrem.
  • Dopřejte si rychlý mléčný koktejl smícháním mléka s ovocným jogurtem.

Vápník k snídani

Jogurt je rychlým a lahodným zdrojem vápníku. Zkuste 150 g nízkotučného jogurtu smíchat se sušeným ovocem, získáte cca 240 mg vápníku.

Návod na rychlý a osvěžující snídaňový nápoj: 1 banán, 150 ml meruňkového jogurtu a 150 ml mléka smíchejte, přidejte několik kostek ledu. Míchejte, dokud směs nezhoustne a nevytvoří pěnu. Nápoj Vám dodá 250 mg vápníku.

Plátky chleba osmahnuté na másle nebo chléb opečený ve vajíčku jsou dalšími dobrými zdroji vápníku. Smíchejte 2 vejce, 75 g strouhaného sýra a 50 ml mléka. Plátky bílého chleba obalte v této směsi, pak smažte na oleji, dokud nebudou zlaté po obou stranách. Průměrná porce obsahuje cca 220 mg vápníku.

 

 

 

 

 

 

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip