Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Víme, jak zpomalit stárnutí!

Víme, jak zpomalit stárnutí!

17.7.2018 - redakce Babinet.cz

Nechávat péči o pomalejší stárnutí na později se nemusí vyplatit. Se zpomalováním stárnutí je zapotřebí začít co možná nejdříve. Tak se přičiníte nejen o své lepší zdraví, ale zachováte také svoji svěžest, vitalitu a v neposlední řadě radost ze života. Přečtěte si naše tipy, jak na to.

Vědci nedávno našli recept na pomalejší stárnutí. Tím je podle nich spánkový hormon melatonin, zajišťující delší životnost buněčných elektráren. Melatonin je hormon zodpovědný za náš denní rytmus. Po západu slunce se jeho produkce v mozku zvyšuje, což člověku dá signál uložit se k spánku. Avšak ani dlouhý spánek nemusí nutně znamenat, že se budete cítit odpočaté a plné energie. Pracovat musíte i na dalších frontách. Jen tak překonáte svoji únavu, a především se postaráte o pomalejší stárnutí.

Jsme tak staří, jak se cítíme. Jestliže o sobě prohlašujete, že jste už na vše stará, potom jste na nejlepší cestě se starou opravdu stát. Svým chováním to dáváte také dost nahlas vědět okolí, a to vás tak i bude brát. Řekněte sama, není to škoda? Jisté je, že stárneme všichni – někdo rychleji, někdo pomaleji – fyzický věk změnit nemůžeme, ale ten biologický ano. Jak dobře funguje naše tělo, ovlivňujeme my sami – jak se k němu chováme, co jíme a jak o něj pečujeme. Pokud změníme naše myšlení a začneme o své tělo řádně pečovat, potom zjistíme, že věk je jen číslo, za které se nemusíme stydět.

Například paní Jana z Kolína se v padesáti letech cítí podstatně lépe, než když jí bylo čtyřicet. Jak je to možné? Nastavila si jednoduchou životosprávu. Ráno začíná protažením těla. Cvičit začala i během dne a přináší jí to neskutečné potěšení. Pohybem aktivuje hormony štěstí. Endorfin a serotonin výrazně ovlivňují naši psychiku. Pokud navíc zvolníte v práci - ono se to bez vaší pracovitosti stejně nezblázní - přestanete se stresovat a tím pádem si práci budete moci začít užívat. Velmi důležitá jsou vlídná slova a především úsměv, který nás nic nestojí. Zdravte své okolí, děkujte, a především se na něj smějte. Odměnou vám bude smích jiných a jistě nám dáte za pravdu, že nad něj nic není. Smích totiž léčí. Uvědomte si, že nežijeme věčně, a proto se snažte nic neodkládat na potom. Chtěla jste na procházku? Běžte! Chcete cestovat? Objednejte si dovolenou! Dlouho jste se neviděla s kamarádkou? Vydejte se ji navštívit! Ženská to nesmí nikdy vzdát a vždy o sebe musí pečovat.

Lékařské studie prokázaly, že rozdíl mezi biologickým a fyzickým věkem se může lišit až o 20 let. Čtyřicetiletý muž, který nedbá o svoji životosprávu, kouří a nesportuje, může mít plíce šedesátníka a svaly nebo mozek padesátníka. U žen je rozdíl ještě daleko znatelnější. Řada žen tak o sebe pečuje a ví, co jim prospívá nebo co dělá dobře. Nejedna již objevila také specializovaná studia, ve kterých pravidelně cvičí SM systém (stabilizační a mobilizační systém) na posílení svalů. Zdravěji také jí, chodí dvakrát ročně na prohlídku a srovnání kloubů i páteře pomocí Dornovy metody a celkově o sebe dbají. I díky tomu vypadají o deset let mladší.

12 zaručených triků, jak zpomalit stárnutí:

  1. Pravidelně sportujte a protáhněte se už po ránu získáte lepší fyzickou kondici a omladíte tak své tělo.
  2. Upravte jídelníček – vynechejte bílý cukr, bílou mouku, sladká jídla, limonády, tučná a smažená jídla.
  3. Doplňujte vitamíny, minerály, antioxidanty pokud si nejste jisti, že je správně doplníte stravou, vsaďte na doplňky stravy.
  4. Dodržujte pitný režim tělo se skládá ze 70 % z vody, proto je potřeba si hlídat vyvážený příjem a výdej tekutin.
  5. Omezte alkohol a kouření – snížíte tím příjem toxinů a budete stárnout pomaleji.
  6. Trénujte svůj mozek luštěte křížovky, sudoku, nebo se učte cizí jazyky.
  7. Často se smějte smích nejen léčí, ale podporuje i dobrou mysl.
  8. Dopřejte si dostatek spánku a odpočinku základem správného fungování lidského těla je dostatek spánku.
  9. Pečujte o sebe cvičte nejen tělo, ale i oči a mozek, provádějte dechová cvičení.
  10. Myslete pozitivně a radujte se z maličkostí každý den si najděte jednu věc, která vám udělá radost.
  11. Skončete se stresem stres je spouštěčem mnoha závažných chorob, mezi ně patří i rakovina.
  12. Mějte se rády – identifikujte své neduhy a naučte se je mít rády.

 

Autor: Dana Hodanová, osobní terapeut ve Studio Danah

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip