Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: Kvarteto

Filmová recenze: Kvarteto

29.11.2017 - redakce Babinet.cz

A máme tady Kvarteto! Jen tak mimochodem, už jste někdy hráli v hudebním souboru, který tvoří čtyři hráči na smyčcové nástroje? Velká výzva, že? Ti čtyři se totiž musí sladit jak na jevišti, tak mimo něj. A právě o takové ladění a sladění jde v novém snímku Miroslava Krobota Kvarteto. Je jeho druhým filmem po Díře u Hanušovic.

Hudební a zároveň i mimojevištní kvarteto tvoří Simona (Barbora Poláková), Tomáš (Jaroslav Plesl), Robert (Lukáš Melník) a Funés (Zdeněk Julina). Stejně jako většina populace i oni se zabývají zcela obyčejnými otázkami. Mezi ně patří například, co je to vlastně štěstí, láska a vášeň. Emoce se přirozeně prolínají a proplétají jejich životy a nejednu hlavu nenechají lehkou. Natož srdce a další tělesné orgány! Simona je mírně emocionálně rozhozená, Robert je spíše nudný patron, s Tomášem je sranda, ale kdy to vlastně myslí vážně? a Funés je ledový jako led v mrazáku. Jejich společnou kamarádkou je Sylva, která se živí coby psychoterapeutka (Lenka Krobotová). Je roztomilé ji poslouchat, když lidem různých věkových kategorií vysvětluje definici štěstí. Jana Štěpánková výstižně hraje Robertovu maminku. Divák v ní hned pozná několik maminkovských archetypů, namíchaných do jedné postarší dámy. Velmi pozorné, sdílné a náležitě hrdé. Rodiče žoviálního Tomáše také stojí za to! Je prostě musíte zažít, jinak nepochopíte.

Naše roztomilá partička tráví svůj volný čas v Ponorce. Jde o legendární hospodu v historickém centru Olomouce. Do Ponorky často zaběhne rovněž Batrflaj (Pavlína Štorková), které mimo jiné nalévá úchvatný šaman, Jiří Schmitzer. Oba dva jsou zcela unikátní. Ostatně jak jinak, že?

Kvarteto je velmi milým filmem. Neublíží, rozesměje, potěší, pohladí, obejme, překvapí a zároveň vás ponechá v klidu. Při jeho závěrečných titulcích nemáte ani těžkou hlavu, natož bolavé srdce. Je vám holt fajn, tak já má člověku být, když se vzdaluje od sedačky svého oblíbeného kina. Upřímně řečeno, již zmíněná Díra u Hanušovic, se mnou tehdy pěkně zamávala. Strhla mě jako vichřice a na oddych nebylo ani pomyšlení. Což vůbec neznamená, že mě nezaujala. Právě naopak! Stejně jako Kvarteto, hladivé a melodické, sexy vtipné a šaramantní, které se nachází přesně naproti Díře. Moc vám přeji vidět oba snímky Miroslava Krobota. Věřím, že se vám vtisknou do paměti a srdce stejně jako mně.

ČR 2017

Režie Miroslav Krobot
námět a scénář Miroslav Krobot, Lubomír Smékal