Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Deset způsobů, jak se zbavit celulitidy

Deset způsobů, jak se zbavit celulitidy

10.10.2017 - redakce Babinet.cz

Celulitida neboli pomerančová kůra je estetický neduh vyznačující se jamkami, měkkou a hrbolatou kůži v oblasti hýždí, stehen, břicha a paží a trápí téměř každou ženu. Aby nebyla vašim prokletím, poradíme vám jak na ni.

Celulitida je zánětlivé onemocnění podkožní tkáně a nemá nic společného s tím, kolik vážíte, nebo kolik kilogramů zhubnete. Nekonečné úsilí, které ženy nejčastěji vynakládají na ztrátu hubnutí, odbourávání tuků a ošetření pokožky kosmetickými přípravkami, aby ji vyléčily, jsou zcela zbytečné. Žádný krém na světě a ani liposukce na pohled nepříjemné jamky nedokáže odstranit. Celulitida je vlastně svalová atrofie. U ní dochází k zvětšení objemu podkožních tukových buněk, které jsou vytlačovány proti povrchu kůže, a vytváří tak na ní nevzhledné ďolíčky, připomínající právě strukturu pomerančové kůry. V místě je značně omezen průtok krve a lymfy. Ženské vazivo má větší plovací schopnosti než mužské, a i to je důvod, proč tímto onemocněním trpí většinou ženy. Značný vliv může mít také poruchy jater nebo nezdravý způsob života (sedavé zaměstnání nebo nedostatek pohybu na čerstvém vzduchu).

Lymfa neboli míza je tekutina a podobné složení jako krevní plazma – má však více bílkovin. Proudí v mízních cévách a obsahuje lymfocyty – buňky, které odplavují škodliviny v těle. Lymfa neteče sama od sebe. Proudí jen tehdy, když se aktivně pohybujete. Tok lymfy můžete rozproudit pomocí tlaku a protitlaku, kterým působíme na kůži. Smyslem je odplavení a aktivní odvedení zplodin metabolismu z mízních tkání.

Jak bojovat s celulitidou:

  1. Osvojte si pitný režim (voda odplavuje toxiny a čistí tělo)
  2. Obohaťte stravu čerstvou vlákninou (ovoce a zelenina), případně rozpustnou
  3. Navštěvujte podtlakové lymfatická masáže (doporučujeme 2x týdně)
  4. Absolvujte zábal proti celulitidě Aloe Body Toning Kit se skořicí
  5. Cvičte SM systém pro zpevnění tkání
  6. Nepodceňujte pravidelné klasické cvičení (krátké, intenzivní, stačí 3x týdně 30 minut)
  7. Zkuste kalanetické cvičení pomáhající formovat také postavu
  8. Skoncujte s kouřením, alkoholem a odbourejte stres
  9. Noste méně těsné oděvy (zhoršuje proudění krve a lymf)
  10. Zapojte aktivity jako plavání, jízdu na kole a kolečkových bruslích či chůzi po schodech

 

Autor: Dana Hodanová, osobní terapeut ve Studio Danah (www.studiodanah.cz)

Vaše názory

Další z magazínu

Náš tip