Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Češi nechtějí špatně načepované pivo! Bezmála každý druhý kvůli tomu změní hospodu

Češi nechtějí špatně načepované pivo! Bezmála každý druhý kvůli tomu změní hospodu

30.8.2016 - redakce Babinet.cz

Nízká pěna, nakyslá chuť a podmírák. To jsou nejčastější nešvary, kterých se hospodští a výčepní na pivu dopouštějí a kvůli kterým se většina Čechů do hospody už nechce vracet. Někteří si kvůli tomu dokonce raději koupí domu pivo lahvové. Aby se kvalita čepovaného piva zlepšila a štamgasti se opět vrátili do hospod, startuje Gambrinus neobvyklý způsob pomoci „svým“ hospodským po názvem „Strážci výčepu“, jehož tváří se stal stand-up komik Karel Hynek.

U nás je mnoho hospodských, kteří z různých důvodů nepodávají dobré pivo. Říká to  průzkum napříč všemi pivními značkami, který pro Gambrinus připravila společnost ppm factum research. V posledním roce se více jak polovina lidí setkala se špatně načepovaným pivem a každý druhý z nich odpověděl, že si kvůli této zkušenosti raději našel jinou hospodu. Nespokojenost pivařů hospodští nejvíce poznají na spropitném.

Správná péče a um výčepního jsou důležité

Pokud se v hospodě poctivě starají o kvalitu piva, správně ho skladují, mají čisté trubky a za pípou pracuje šikovný výčepní, pak je výsledek jasný. Dostanete pivo, které skvěle vypadá a ještě lépe chutná. Pokud ale jeden článek z tohoto řetězce vypadne, můžete dostat pivo nakyslé, unavené, ale třeba i nevábně vonící. Češi jsou ohledně piva nároční. To je samozřejmě v pořádku, a proto jim chceme dopřát, aby si mohli čepované pivo vychutnat v té nejlepší kvalitě. Už dlouhou dobu víme, že toho docílíme jedině tak, že budeme hospodským, kteří nabízí naše pivo, systematicky pomáhat,“ popisuje sládek Gambrinusu Pavel Zítek.

AUDIO: Sládek Pavel Zítek řekne, které pivo nechutná.

V  několika příštích měsících navštíví speciálně proškolení zástupci pivovaru zhruba dva tisíce  vytipovaných hospod, kterým nabídnou konkrétní řešení jejich problému.

„Pomocnou ruku podáváme hospodským dlouhodobě, naši odborníci jim ukazují a vysvětlují, co mají zlepšit. Ale jen teorie nestačí a proto nyní přicházíme s konkrétními řešením a skutečnou fyzickou pomocí,“ říká Pavel Zítek. „Cílem je, aby hospodští poznali, že pokud se řídí pravidly, které zaručují kvalitní pivo, pak je zlatý mok skutečně lepší a do hospody přiláká více zákazníků.“ Tam, kde špatně čistí pivní trubky, pomůže odborník se správnou sanitací. Další hospody, kde používají špatný tlačný plyn, zase vybaví tím správným.

Nebojte se ozvat

Značka na svém webu  spouští novou funkci hodnocení hospod. „Bude to pro nás zpětná vazba, kde jsou lidé spokojení a kde nikoli. Smyslem je, aby nám lidé co nejvíce pomáhali s nápravou nešvarů tak, že nám o nich řeknou. Princip je jednoduchý: Ohodnoť hospodu, když dostane špatné hodnocení, my to tak nenecháme,“ říká Marek Dvořák, marketingový manažer značky Gambrinus.

AUDIO: Které nešvary se točí kolem piva, odpoví Marek Dvořák, manažer značky.

Důležitým cílem celého projektu je také upozornit pivaře, že pokud nejsou s  pivem spokojení, ať nemlčí. O tom je bude přesvědčovat i tvář celého projektu stand-up komik Karel Hynek z pořadu „Na stojáka“. Z některých jeho návštěv hospod budou natočena videa, v nichž bude ukazovat, co je v podniku dobře a co ne.

Nejčastější nešvary? Podmírák a nízká pěna

Téměř každému druhému se za poslední rok stalo, že mu v hospodě přinesli zvětralé pivo. Pivo s nízkou nebo nekonzistentní pěnou či pěnou plnou bubliny se na stůl dostalo téměř dvěma pětinám pivařů. Mnozí si posteskli, že byli ošizeni podmírákem.  Pak následuje i čepování do suché zteplalé sklenice, čepování piva z výšky, odkapávání piva z pípy do sklenice a další, které zapříčiňují, že pivo v půllitru nemá říz, chutná zvětrale a jeho pěna je zvadlá nebo naopak moc pění.

 

 

 

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz